Український журналістський фонд
ПРО НАС

Український журналістський фонд заснований у 2007 році з метою підтримки проектів для вітчизняних засобів масової інформації, творчої молоді і ветеранів української журналістики.

Фонд фінансується за рахунок грантів і залучених коштів компаній або приватних інвесторів, які зацікавлені у розвитку українських ЗМІ.

Фонд покликаний створювати додаткові умови для правової та соціальної допомоги журналістам заради розвитку вільної, об’єктивної та активної преси в Україні.

Український журналістський фонд дбає про підвищення професійного рівня вітчизняних журналістів і створення можливостей для отримання інформації з перших рук (через поїздки, організацію круглив столів із відомими діячами тощо) з метою підвищення ролі ЗМІ в громадянському суспільстві та консолідації професійної спільноти.

Історія створення

У період з 2003 до 2007 року команда УЖФ працювала в колективному підприємстві “Журналістський фонд Національної спілки журналістів України”, а потім створила власну громадську організацію, продовжуючи свою діяльність уже самостійно.

Структура

Головою Правління Українського журналістського фонду є Заслужений журналіст України Людмила Ольховська. За свою діяльність в УЖФ Л.Ольховська нагороджена Почесною грамотою Кабінету Міністрів України (2011) та Почесною грамотою Голови Верховної Ради України (2010).

Фонд нараховує 16 регіональних відділень.


НАШІ ПРОЕКТИ

Медіа-клуб “На власний погляд”

Заснований у 2010 році, Медіа-клуб “На власний погляд” об’єднує 50 провідних регіональних ЗМІ і спрямований на інформування журналістів, які працюють поза межами столиці, про актуальні соціально-економічні та суспільно-політичні зміни, розвиток медіа-середовища, міжнародні події тощо.

У рамках клубу проводяться регулярні зустрічі з політиками першого ешелону: членами Кабінету Міністрів України, лідерами партій та парламентських фракцій, послами зарубіжних країн, провідними експертами з України та світу, підприємцями, митцями, під час яких журналісти можуть встановити особисті професійні контакти та отримати ексклюзивну інформацію.

Завдання клубу є формування еліти регіональної журналістики, яка матиме можливість отримувати інформацію з перших вуст і достойно представляти позицію ЗМІ у дискусіях з відомими особами.

Засідання Медіа-клубу відбувається у Києві щомісяця.

Проект “Перша лінія”

Що є завданням №1 і “головною біллю” кожного редактора? Великий тираж і висока прибутковість видання. Проект “Перша лінія” знайомить керівників і власників регіональних друкованих видань з секретами “кухні” лідерів ринку періодичної преси в регіонах – з менеджерами, які навчалися на кращих зарубіжних прикладах, узагальнили цей досвід і змогли блискуче організувати газетний бізнес в українських умовах.

У рамках проекту “Перша лінія”, 20 головних редакторів високотиражних видань збираються на семінар на базі відомої газети і обговорюють наступні питання:

  • які кроки потрібно зробити для залучення рекламодавців?
  • як розкрутити свій сайт і залучити на нього рекламу?
  • яких помилок варто уникати при веденні газетного бізнесу?
  • як ефективно працювати із засновником?
  • як утримати читача і збільшити тираж?
  • які додатки до газети вигідно випускати?
  • яка рекламна кампанія для видання є ефективною, а яка – марним витрачанням грошей?
  • від яких ідей треба відмовитися, щоб не відволікати трудові і фінансові ресурси?

“Перша лінія” – це розмова професіоналів, обмін “ноу-хау” між тими, хто зміг самостійно досягнути успіху. Проект заснований у 2011 році і успішно діє донині.

Прес-тури

Фонд є ініціатором та організатором періодичних прес-турів в різні регіони України та за кордон. Група з 20-30 журналістів має можливості ознайомитися з відомими містами, взяти інтерв’ю, зробити репортажі та серію фотографій. За результатами поїздок кожен журналіст публікує від 1 до 4 статей великого обсягу (не менше 1 сторінки).

Сторона, яка запрошує журналістів, має змогу продемонструвати найкращі досягнення своєї справи, а журналісти, в свою чергу, отримують доступ до інформації з перших рук та можуть відвідати місця, які представляють інтерес для їх професійної діяльності.

В усіх поїздках журналістів супроводжує професійний фотограф, роботи якого потім ілюструють статті, написані за результатами поїздок.

“Україна очима редактора”

Акція “Україна очима редактора” започаткована з метою ширшого ознайомлення регіональних журналістів з досягненнями різних регіонів України.

Групи редакторів побували у всіх областях, побачили історичні та культурні пам’ятки, відвідали найбільші підприємства, провели зустрічі з керівництвом міст, вивчили їх досвід самоврядування.

За результатами поїздок публікуються статті у провідних регіональних та центральних ЗМІ. Ще одним позитивним моментом є те, що редактори регіональних газет стали приділяти більше уваги інформації з інших регіонів, розширили горизонти і більше не обмежуються інтересами тільки своєї області або району.

Зарубіжні поїздки

З метою полегшення доступу журналістів до інформації з інших країн, Журфонд організовує зарубіжні прес-тури різної тематики. На відміну від традиційних міжнародних обмінів, тури Журфонду передбачають активну журналістську роботу учасників поїздки за кордоном: зустрічі з керівництвом країни, урядовцями, членами парламенту, дипломатами, представниками бізнесу, колегами-журналістами з метою підготовки подальших публікацій.

Залежно від мети туру (ознайомлення з внутрішньополітичним життям країни, популяризація економічного потенціалу, зміцнення міждержавних зв’язків та кооперації на рівні журналістських об’єднань, демонстрація рекреаційних можливостей окремого регіону тощо) до поїздки запрошуються журналісти відповідних видань – суспільно-політичних, економічних, розважальних і т.п. Правильний підбір видань дозволяє швидко знайти підхід до потрібної читацької аудиторії, що підвищує ефективність таких прес-турів з точки зору сторони, яка запрошує українських журналістів.

Організація заходів за участі преси

«Круглі столи»

З початку свого існування Журфонд виступив ініціатором і організатором десятків круглих столів, на які запрошувалися відомі політики, підприємці, науковці, громадські діячі, митці.

Фонд обов’язково прислухається до побажань українських журналістів щодо отримання ексклюзивної інформації. Наприклад, під час передвиборчих перегонів працює традиційний круглий стіл “Політична палітра України”, в рамках якого журналісти мають змогу розпитувати лідерів великих політичних партій про їхню політику в регіонах та обговорювати з ними загальний політичний процес в Україні.

З іншого боку, Фонд іде назустріч представникам громадських об’єднань, політикам та фахівцям з різних галузей, якщо вони прагнуть донести суспільно значущі ідеї до журналістської спільноти. В цьому разі Фонд сприяє організації тематичних “круглих столів” для обговорення актуальних проблем і запрошує на них представників ЗМІ.

Інформаційні заходи (прес-конференції, брифінги)

Журфонд є надійним партнером в організації заходів для преси в будь-якому куточку України, зокрема з таких видів робіт:

– створення інформаційних матеріалів (прес-реліз, додаткова інформація);
– запрошення журналістів, в тому числі з регіонів;
– підготовка виступів (за потреби);
– моніторинг публікацій по завершенні інформаційного заходу.

Конкурси

Фонд виступає партнером для багатьох конкурсів, які проводять для журналістів громадські організації, політичні об єднання, комерційні компанії, іноземні проекти та представництва. Завдяки використанню повної бази даних ЗМІ, яка постійно оновлюється Журфондом, до таких конкурсів залучається широке коло журналістів, що дає змогу організаторам вибрати справді найкращі твори.

Часто конкурс для журналістів є прекрасним способом для організації донести свої цілі до ЗМІ, а також зацікавити журналістів у певній проблематиці.

Тренінги для професіоналів

Журналістський фонд протягом року організує семінари для працівників ЗМІ з метою підвищення їх професійного рівня, обміну інформацією щодо нових досягнень в організації видавничого процесу та можливостей зміцнення економічної самостійності видань. Найпопулярніші теми тренінгів стосуються менеджменту, реклами, дизайну, психології управління та права

Журналістський фонд також організує тренінги для представників бізнесу, політиків, публічних діячів з питань взаємодії з пресою та підвищення ефективності інформаційних кампаній. Тренінги читають представники найвідоміших агенцій, які спеціалізуються на просуванні товарів/послуг та організації інформаційних кампанії як по всій Україні, так і в окремому регіоні. Для практичних занять залучаються відомі професійні журналісти, які проводять навчальні інтерв’ю або оцінюють набуті здібності учасників тренінгу з погляду репортера. За бажанням учасників тренінгу заняття є закритими, а сам факт навчання не розголошується.

Ще однією важливою категорією осіб, для яких проводяться тренінги, є працівники прес-служб (в тому числі державних), PR агенцій, рекламних компаній.